lördag 1 oktober 2011

Levi 8 veckor

Tänk imorgon kl 16.16 har det gått 8veckor sen vi fick träffa dig för första gången!!

Ligger nu bredvid dig på täcket och myser o kollar lite nalle puh medans vi babblar med varandra för fullt! Finns det nåt mer underbart att se dig Lysa upp med hela kroppen, du fullkomligt lyser :-) Och så babblar du på för fullt!!

Så glad du börjat sova gott på natten,, du vaknar oftast bara 1g och vill ha mat sen somnar du om igen!!

Igår kväll va du så trött så du ville sova strax runt 18.30 och eftersom jag hållde på att göra paj så va det lite svårt att hålla dig vaken så jag lätt dig sova!!!
Annars brukar jag försöka göra allt för att hålla dig vaken till närmare 19.30!
Du sov ända till 19.30 och sen vaknade du till men tror jag det du hade ju inte hunnit få ny blöja eller mat!
Så jag slängde dig i badet snabbt men du va så trött så du bara låg där tyst efteråt när jag skulle torka och få på blöja och pyjamas medans dina ögon gick i kors!!
Så du fick 150ml mat och kors i taket du somnade  vid 20.00
istället för som alla andra kvällar vi försöker hålla dig vaken lite längre för att sen när vi ska lägga dig så piper och gråter du när vi lägger dig och vi får springa ut och in, sitta med dig i famnen och när vi lägger ner dig så vaknar du lika fort!! Och det har oftast varit en utdragen lång process upp och ner innan du somnar helt och hållet närmare 23!!!
Fick mig att tänka på att vi kanske hållt dig vaken annars (massage, sång , bad och mys för att hålla dig glad till du blir tröttare och kl blivit mer) för länge så du kanske blivit övertrött!
Så vi testar ikväll igen om du är trött då!
Och storebror sov ju hos tjejkompis igår!! så mamma och pappa hann se en hel film utan att få springa in till dig om och om igen :-) så då åkte det fram ost och kek och nåt jag inte fick äta under graviditeten som jag längtat efter  brieost med flytande honung, inlindad i italiensk parma skinka,, såååååå himla gott och ost och kex och herrljunga cider från ica men hade varit godare med vin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar